Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deel I : Schadevergoedingsrecht : een overzicht / Deel II : Het buitencontractueel aansprakelijkheidsrecht / Deel III : Schadevergoeding buiten het aansprakelijkheidsrecht
aansprakelijkheid --- schadegevallen --- indemnite --- recht --- 347.5 <493> --- aansprakelijkheidsrecht --- 347.5 <493> Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- Verbintenissen die niet uit een overeenkomst voortvloeien--(algemeen)--België --- responsabilite --- vergoeding --- Tort and negligence --- schadevergoedingen --- Insurance law --- verzekeringsrecht --- aansprakelijkheid (recht) --- Belgium --- studiemethode-begeleiding --- studeren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- leren leren --- secundair onderwijs 1ste graad --- Primary education --- Secondary education --- Leren leren --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Leerprocessen --- 450.8 --- Studiemethode --- 474.21 --- Methodiek van het studeren --- Aansprakelijkheid : Schade --- Responsabilité : Dommage --- Leerproces --- Didactic strategies --- Belgique
Choose an application
Basisonderwijs --- Enseignement primaire --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- Basisonderwijs didactiek --- Onderwijskunde basisonderwijs --- Beginsituatie didactiek --- Didactiek basisonderwijs algemeen --- Didactische werkvormen basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs basisonderwijs --- Evaluatie basisonderwijs --- Klas groepsdynamiek --- Leerdoelen basisonderwijs --- Onderwijsleermiddelen basisonderwijs --- Basisonderwijs ; didactiek --- Onderwijskunde ; basisonderwijs --- 373.3 --- 373.3.014.542 --- #GROL:SEMI-371.01 --- #PEDA *1.3 --- Academic collection --- basisonderwijs --- didactiek --- 474 --- 450.4 --- Basisschool --- Beginsituatie --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Differentiatie --- Evaluatie --- Leerinhoud --- Leerinhouden --- Leerprocessen --- Media --- Media en onderwijs --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- Onderwijzen --- 454 ) Didactiek - algemeen --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- didactische principes --- didactische werkvormen --- gedifferentieerd onderwijs --- leerinhouden --- leerprocessen --- leerstrategieën --- Didactiek --- Onderwijs: didactiek: doelstellingen --- lagere school --- 371.3 --- 373.3.014.542 Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs . --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Lager onderwijs. Personeelsplanning. Onderwijsplanning. Personeel bij basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs --- Onderwijskunde --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Teacher education. Teacher's profession --- didactische processen --- Primary education --- AVM (audiovisuele materialen) --- gedifferentiëerd onderwijs --- ontwikkelingspsychologie --- leerpsychologie --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische theorieën.
Choose an application
Didactics of sciences --- Physics --- natuurwetenschap --- Periodicals --- #TS:KOPO --- #TS:WNDF --- natuurwetenschappen --- onderwijs --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- 485.4 --- 530.2 --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Tijdschriften en seriewerken Natuurkunde
Choose an application
In de vormgeving van Ontwikkelingsgericht Onderwijs zijn theorievorming, onderzoek en praktijk nauw met elkaar verbonden. In dit boek komen zij bij elkaar in vier delen over identiteitsvorming en betekenisvol leren, burgerschapsvorming en participatie van leerlingen, verwerving van het cognitieve gereedschap van de cultuur en de kwaliteit van de leerkracht. De bijdragen van auteurs werkzaam op universiteiten, hogescholen, nascholings- en educatieve instellingen en basisscholen zijn ook interessant voor een breder dan alleen OGO-publiek. De hoofdstukken gaan o.a. over spel, taal, de onderneming in de klas, wereldoriëntatie in thematisch onderwijs, onderzoek doen, en kwaliteitsbewaking in de klas en van de school. De rode draad wordt gevormd door het beeld van de OGO-leerkracht: creatief, responsief, innovatief en reflectief. (Bron: covertekst)
onderwijsstrategieën --- Teacher education. Teacher's profession --- Teaching --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren --- Leraren basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Leraren ; opleidingen --- 453.9 --- Overige onderwijsstelsels --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Directie
Choose an application
Als leraar basisonderwijs houd je je straks dagelijks bezig met leren. Je wordt geconfronteerd met vragen als: Hoe leren leerlingen? Hoe kan ik leerlingen motiveren? Hoe leer ik eigenlijk zelf? Kunnen kinderen zelfstandig leren? Is de manier waarop ik lesgeef gunstig voor alle leerlingen?. Leren over leren beantwoordt deze vragen rond 'leren' en het 'leervermogen van kinderen' . Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op website van PaboWijzer. Vanuit de onderwijspsychologie en de neurowetenschappen is inmiddels veel bekend over hoe mensen leren, wat de rol van ervaring daarbij is en wat het betekent om je leervermogen optimaal te ontwikkelen. Leren over leren maakt actuele kennis over 'leren' concreet en daardoor toegankelijk en toepasbaar voor jou als toekomstige leraar basisonderwijs. Leren over leren is de eerste studiemethode voor de Pabo die leerpsychologie zo expliciet en integraal behandelt. Het boek beschrijft het verschijnsel 'leren' op een manier die studenten aanspreekt: kernachtig, beeldend, prikkelend en met een vleugje humor. Vragen tussendoor en een groot aantal opdrachten en suggesties stimuleren een onderzoekende, open en kritische houding. Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt je ook bij het linken van deze informatie aan je eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. Op de website van PaboWijzer krijg je met de PaboWijzer-card bij het boek gratis toegang tot: - Toetsvragen met feedback - Samenvattingen per hoofdstuk - Uitwerkingen van de vragen - Didactische suggesties - Extra lesideeën (voor docenten) - Downloads - Het e-book (digitale hoofdstukken) Dit boek biedt niet alleen veel informatie over de actuele kennis van hoe mensen leren. Het helpt studenten ook bij het relateren van deze informatie aan het eigen onderwijs- en leergedrag, het onderwijsgedrag van de mentor/coach en het leergedrag van leerlingen. Voor aanstaande leraren is het daarmee een introductie in de leerpsychologie waar ze in de praktijk veel baat bij zullen hebben. Voor leraren die al voor de klas staan is dit boek een uitstekende steun in de rug in de dynamische onderwijswereld van vandaag. De opzet van het boek en de online ondersteuning maken deze methode bij uitstek geschikt voor zelfstudie en voor zelf uitproberen.
Leren --- Leerpsychologie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerpsychologie ; kinderen --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Primary education --- leerpsychologie --- Kindergarten --- Educational psychology --- leren leren --- 474.23 --- Leerprocessen --- Lesvoorbereidingen --- Leren leren --- Didactische principes --- 415.4 --- 419.3 --- Onderwijspsychologie
Choose an application
Verschillen tussen leerlingen zijn eerder regel dan uitzondering. Om positief om te gaan met deze verschillen tussen leerlingen (in de klas) en om iedere leerling in de klas maximale leerkansen te kunnen bieden, is differentiatie wenselijk. Deze praktijkgerichte literatuurstudie richt zich op de effectiviteit en efficiëntie van die didactische werkvormen die zich focussen op het ontwikkelen van maximale leerkansen voor alle leerlingen. Er zijn twee manieren om met verschillen tussen de leerlingen in de klas om te gaan. Enerzijds door op maat van kleine groepen en/of individuen onderwijs te geven (divergeren), anderzijds door diversiteit samen te brengen (convergeren), zodat de verschillen tussen de leerlingen complementair werken. Het boek maakt de lezer vertrouwd met verschillende didactische werkvormen die er vandaag voorhanden zijn om differenti?rend te werken en de wijze waarop deze kunnen omgaan met verschillen tussen leerlingen.Online worden uitgewerkte praktijkvoorbeelden aangereikt.Dit boek levert informatie vanuit wetenschappelijke literatuur en voorbeelden vanuit re?le klassen aan voor het vormgeven van een leeromgeving die aan de slag gaat met de mogelijkheden van ?lke leerling.OVER DE AUTEURSCatherine Coubergs is als doctoraatsstudent verbonden aan de Vakgroep Educatiewetenschappen, Vrije Universiteit Brussel.Katrien Struyven, Nadine Engels, Wouter Cools en Kristine De Martelaer zijn als (vak)didactici betrokken bij de specifieke lerarenopleiding aan de Vrije Universiteit Brussel. Zij zijn tevens verbonden aan respectievelijk de faculteiten Psychologie en Educatiewetenschappen, Lichamelijke opvoeding en Kinesitherapie en/of het Interfacultair Departement Lerarenopleiding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/binnenklasdifferentiatie-9789033491948
Differentiatie --- Onderwijs. --- Primary education --- didactische werkvormen --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- Research on teaching --- Differentiatie ; onderwijs --- PBIB --- #KVHB:Diversiteit --- #KVHB:Didactiek --- Peerevaluatie --- co-teaching --- contractwerk --- differentiatie --- hoekenwerk --- werkvormen --- 454.23 --- didactiek --- 474.23 --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- 37.02 --- Werkvormen --- Convergente differentiatie --- Divergente differentiatie --- Diversiteit --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsdifferentiatie --- onderwijsongelijkheid --- Onderwijsonderzoek --- Lager onderwijs --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijskunde --- Zorgverbreding --- Didactische werkvorm
Choose an application
Mannelijke studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs doen langer over hun studie, vallen vaker uit en halen lagere cijfers. Volgens de auteurs sluit het onderwijs niet goed aan bij hun beroepsmotivatie, inzet en opleidingsverwachtingen. Hoe kan dit verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van een afgestudeerde leraar?
mannen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Leraren ; opleidingen --- Teacher training --- Methodology --- Teachers --- Training of --- Handbooks, manuals, etc. --- Elementary school teaching --- Curricula --- gender --- sekseverschillen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- kwaliteit --- diversiteit --- Diversiteit --- Sekseverschillen --- kwaliteitsbewaking --- Lerarenopleidingen --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Lerarenopleiding --- Kwaliteitsbewaking --- Leraren lager onderwijs --- Leraren kleuteronderwijs --- Mannen --- Kwaliteitszorg --- Leraar lager onderwijs --- Leraar kleuteronderwijs --- Man --- Sekseverschil --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Het denken over levenslang en levensbreed leren is de laatste jaren in Europa in een stroomversnelling geraakt. De gedachte dat je op allerlei momenten en plaatsen ervaringen opdoet en leert, wordt stilaan algemeen aanvaard. Dit denken over competenties is echter een fundamentele breuk met de idee dat de school de enige plaats is waar men leert en dat het geleerde in diploma's wordt vastgelegd. EVC of de erkenning van eerder verworven competenties wil de kennis, inzichten, vaardigheden en attitudes van mensen, waar en op wat voor manier dan ook verworven, formeel erkennen en waarderen met diploma's, bekwaamheidsbewijzen en certificaten. Het erkennen van competenties is geen nieuw fenomeen. In het bedrijfsleven en HRM-middens bestaan deze praktijken al lang met als doel zicht te krijgen op het potentieel dat de eigen werknemers of kandidaat-werknemers in huis hebben, maar zonder certificeren of civiel effect. Sinds de jaren '90 stelden steeds meer lidstaten van de Europese Unie procedures en richtlijnen op voor het erkennen van buiten het formeel onderwijs verworven competenties. Dit bood mensen de kans hun verworven competenties te valoriseren op de arbeids- en opleidingsmarkt. In Vlaanderen is EVC een betrekkelijk nieuw fenomeen. Met de recente decreten betreffende de titel van beroepsbekwaamheid en de flexibilisering van het hoger onderwijs krijgt EVC een wettelijk kader en staat onder andere het hoger onderwijs voor de uitdaging dit uit te werken, te implementeren en toe te passen. De Katholieke Hogeschool Leuven heeft al een EVC-procedure en een aangepast assessmentinstrumentarium ontwikkeld en met succes toegepast op een groep kandidaat-studenten 2003-2004. Deze ervaring leidde tot een praktische handleiding voor iedereen die betrokken is bij het uitbouwen van flexibele en gepersonaliseerde leertrajecten vertrekkend van de kennis, vaardigheden en attitudes van de kandidaten.
EVC --- EVC. --- Lerarenopleiding --- Hoger onderwijs. --- Vlaanderen. --- elementary education --- Teaching --- educating --- lerarenopleiding --- Higher education --- Psychology --- assessments (onderwijs) --- competenties --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- Vlaanderen --- #PBIB:+110.71 --- Connaissances générales Algemene kennis --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- Société de l'information Kennismaatschappij --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Lerarenopleiding --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- hoger onderwijs --- levenslang leren --- onderwijsvernieuwing --- 472.7 --- competentiegericht leren --- leraren lager onderwijs --- lerarenopleidingen --- 450.7 --- 489.32 --- 489.4 --- EVC (elders verworven competenties) --- EVC Eerder verworven competenties --- Hoger onderwijs --- Studietrajectbegeleiding --- EVC (Eerder Verworven Competenties) --- Levenslang leren --- 472.7 ) De onderwijzer en zijn opleiding --- competentie (ler) --- eerder verworven competenties --- lager onderwijs --- leraren --- lerarenopleiding (ler) --- opleidingstraject --- Competenties; onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- competentie --- competentiemeting --- E05035.jpg --- Eerder verworven competenties --- Leraren ; basisonderwijs ; opleidingen --- Leraren: opleidingen: Vlaanderen --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Opleiding en bijscholing --- België --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leraren lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Leren --- Competentiegericht onderwijs --- Competenties --- 450.2 --- 780 Hoger onderwijs --- Leraar lager onderwijs --- Elders verworven competenties --- Emigratie
Choose an application
Het bieden van differentiatie in leerstof en aanpak is een van de grootste uitdagingen in de onderwijspraktijk, zeker in het basisonderwijs waar alle niveaus nog bij elkaar zitten. Dit boek biedt praktische handvatten om met differentiatie in de klas aan de slag te gaan. Leerlingen verschillen in de manier waarop ze het best leren en ze verschillen in wat ze al kunnen en weten. Daardoor is niet iedere methode voor alle leerlingen even geschikt. Differentiatie komt tegemoet aan die verschillen. Die diversiteit kan men ook benutten: zo kunnen leerlingen ook van elkaar leren. Stap-voor-stap wordt deze methode uitgewerkt: eerst wordt aandacht besteed aan de diverse verschillen tussen leerlingen, dan aan de didactische toepassingen, vervolgens aan diverse praktische tips voor de lespraktijk, aan evaluatie van het leerproces en aan de bijdrage van de diverse betrokkenen. Afgesloten wordt met inspirende modellen en verwante concepten. Met een duidelijke inhoudsopgave en een lijst met referenties. Drie schrijfsters zijn verbonden aan Vakgroep Educatiewetenschappen van de Vrije Universiteit Brussel en één is coördinator van het Brussels Expertisenetwerk Onderwijs van de Universitaire Associatie Brussel. Voor leerkrachten basis- en voortgezet onderwijs. © NBD Biblion
Differentiatie --- Onderwijs. --- Secondary education --- Primary education --- didactische werkvormen --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- Research on teaching --- SO (secundair onderwijs) --- Differentiatie ; basisonderwijs --- Differentiatie ; secundair onderwijs --- 454.23 --- Binnenklasdifferentiatie --- differentiatie --- 474.23 --- #PBIB:+105.50 --- binnenklasdifferentiatie --- 371.048 --- 371.048 Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Onderwijsbegeleiding. Schoolbegeleiding. Onderwijsadviezen. Pms centra. Keuze studierichting. Schoolkeuze. Studiekeuze. Schoolorientering. Beroepsvoorlichting. Beroepskeuze --- Didactische principes --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Aids and devices --- Study and teaching --- Curricula --- Belgium --- Teaching methods --- Apprenticeship programs --- Handbooks, vade-mecums, etc. --- Onderwijsonderzoek --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- onderwijsstrategie --- Onderwijspraktijk --- Onderwijsfilosofie --- Leerprocessen --- Klassenmanagement --- Didactisch principe --- Leerproces
Choose an application
`Je kunt meer dan je denkt!' is een uitgebreide, kant en klare faalangstreductietraining. De training bestaat uit drie onderdelen : een theoretische basis (wat is faalangst, wat zijn de kenmerken en de oorzaken (op school en thuis), hoe denken kinderen met faalangst?), een handleiding (hoe faalangstige kinderen signaleren en begeleiden?), en uiteraard de training voor de onderbouw en bovenbouw van de basisschool. De training is opgebouwd uit negen bijeenkomsten, die volledig zijn uitgewerkt met leerdoelen en activiteiten. Hierbij is ruimte om de activiteiten aan te passen aan de doelgroep. Uit ervaring is gebleken dat ook binnen het speciaal onderwijs met deze training gewerkt kan worden. De bijeenkomsten hebben elk een eigen thema: van het bewust zijn van je eigen lichaam, het leren herkennen van emoties, het mogen maken van fouten, naar probleemoplossend denken. Door deze training leren kinderen beter omgaan met hun faalangst. Het is een praktische, verrassende training die voor elke beroepsbeoefenaar binnen het onderwijs erg gemakkelijk te gebruiken is.
Faalangst --- Onderwijs. --- faalangst --- pedagogische psychologie --- Educational psychology --- Faalangst ; onderwijs --- #PBIB:+105.93 --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Orthopedagogie --- basisonderwijs --- zorgverbreding --- 415.3 --- angst --- 455.3 --- Buitengewoon lager onderwijs --- Lager onderwijs --- RET (Relationeel-Emotieve Therapie --- expressie --- oefeningen --- ontspanning --- trainingen --- Basisonderwijs --- Rationeel-emotieve therapie --- 376.54 --- Angsten --- Begeleiding --- Kinderen --- Training --- 071912.jpg --- 371.26 --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Faalangst --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|